Nyheter

image1I.D.STYLE & SUBRINA PROFESSINAL



Inrednings - HJÄLP


För referenssalonger var vänlig se längre ner på sidan!



1. Hur stor investering gäller köpet?

Tänk på att en investering i fina och lyxiga inredningar ger dig gratis marknadsföring gentemot dina konkurrenter i staden. Ju finare salong du har desto mer kommer folk att prata om den och du kommer i större utrsträckning att få mer drop-in. Samtidigt så ger det dig också en bild av att du håller en hög klass.


2. Skall du investera i Europeiska möbler eller skall du köpa Kinesiska möbler?

Skillnaden är väldigt stor mellan dessa två kontinenter, den främsta är att Kinesiska tillverkare har inte den teknik som krävs för att tillverka europeiska kvalitets möbler! Vi jobbar enbart med Europeiska tillverkare för att vi kan garantera kvalite, komfort och en närhet till det producerande företaget. IDStyle AB har fått ett flertalet förfrågningar om att jobba med Kinesiska leverantörer men avböjt. Frågan är om du vill köpa nya möbler igen om 2 - 3 års tid eller vill du vara nöjd med det du köper i 10 års tid?


3. Vilka material skall du välja till dina stolar, schamponeringar, speglar eller din reception?

En Europeisk tillverkare kan erbjuda dig alla möjligheter du kan tänka dig, Tittar du på en katalog eller bild av en stol så kan du få denna i minst 30 olika material och flertalet kombinationer. Detta är ett måste om stolen kommer ifrån Europa, kan du inte få en stol i många material så är detta ett tecken på att stolen kommer ifrån Kina. Förklaringen är att det blir för dyrt att importera en stol från kina i 30 olika material och sedan minst 10 ex per material. Samma princip gäller för receptioner som tillverkas i Europa, t.ex kan den fås i flertalet färger i kombination, samt att ens logga kan vara på framsidan av receptionen som exempel. Detta kan inte kinesiska återförsäljare erbjuda er, du får det du ser på bilden och inget annat.


4. Vill du ha design/inrednings hjälp på hur din salong kan se ut?

Behöver du råd eller ideer om hur din salong kan se ut, då finns det hjälp att få till att rita upp lokalen med de möbler du är intresserad av. Detta kan IDStyle hjälpa till med då vi jobbar med dom största inrednings företagen i Europa, de brukar inte ta betalt för detta om du väljer inredning ifrån samma företag. Du kan även få inspiration från referenssalonger som olika tillverkare har designat.


5. Hur snabbt behöver du ha möblerna?

Vanligtvis tar det ungefär 4 veckor från order till att kunden får sina möbler hos IDStyle.


6. Betalning?

Finns olika sätt att betala, kontant betalning betyder vanligtvis att du betalar en förskottsbetalning vid order tillfället och resterande efter leverans, Leasing innebär att du betalar av beloppet i ett antal månader enligt överenskommelse med en partner bank. IDStyle kan erbjuda båda dessa alternativ, vi sammarbetar med Wasa Kredit Bank när det gäller leasing. Vi har även 3, 6 , 9 och 12 månaders avbetalning.




Köpvillkor IDStyle AB


Mervärdesskatt

25 % tillkommer på alla priser

Leveransvillkor och tid

Transportföretagets misstag står inte IDStyle för. Vi ersätter aldrig förlust av eventuell förlorad inkomst i näringsverksamhet. Beräknad tid ca 4-5 veckor, kan i vissa fall bli länger eller kortare.

Betalningsvillkor

Vid faktura betalning till IDStyle gäller 50% förskottsbetalning, resterande betalning görs senast 14 dagar efter leverans. Leasingavtal görs genom Wasa Kredit ifall så önskas, 24, 36, 48 eller 60 månaders avbetalning.

Dröjsmålsränta

Diskonto + 8 %

Garanti

1 år, fabriksgaranti gäller. Fabriken måste godkänna alla klagomål för att garanti skall gälla!

Skada

Skadat gods måste fotograferas direkt vid ankomsten och meddelas samma dag till transportbolaget. Bildbevis på emballage och gods, samt fraktsedel kommer krävas. Ni har 6 dagar på er från den dagen ni har mottagit godset att anmäla transportskada, efter denna tid så går det inte att kräva ersättning för transportskada. För att vara säkra på att få igen garanti ärenden var god och filma upp packningen noga så ni kan bevisa för fabriken om något varit trasigt vid öppnandet av skyddsemballaget. Finns det någon tveksamhet i bevisningen så har fabriken rätt att neka garanti. IDStyle står inte för någon installationskostnad, gäller även vid garantiärenden.IDStyle skickar en ny del istället för den skadade delen ifall transportbolaget eller fabriken godkänner skadeanmälan.

Ägandeförbehåll

Varan/varorna förblir säljarens egendom tills full betalning erhållits. Beställningsvaror kan inte återlämnas.

Organisationsnummer

556788-8911

Övriga villkor

Enligt Allmänna Leveransvillkor IML 2000



Referenssalonger:



Clarissa Nails, Centrala Malmö (I.D.Style)


Clarissa Nails Clarissa Nails



Salong Hårstylisterna, Upplands Väsby Stockholm (I.D.Style)



Tryck här för att komma till Hårstylisternas hemsida och fotografier av salongen. Kopia av DI.VI salongen i Stockholm!



Salong DI.VI, Milano Italien



Vezzosi Vezzosi Vezzosi Vezzosi



Salong Familjen Sandwall, Borås Sverige (I.D.Style)



Salong Familjen Sandwall Borås Salong Familjen Sandwall Borås Salong Familjen Sandwall Borås Salong Familjen Sandwall Borås



Salong Tromsö Hårstudio, Tromsö Norge (I.D.Style)



Salong Tromsö Hårstudio Salong Tromsö Hårstudio Salong Tromsö Hårstudio Salong Tromsö Hårstudio



Salong Filip, Jönköping Sverige (I.D.Style)



Salong Filip Salong Filip



Salong Why Not, Parma Italien



Vezzosi Vezzosi Vezzosi



Salong Borello Mario & Co, Bregnano Italien



Vezzosi Vezzosi Vezzosi